čtvrtek 18. června 2015

10 Tipů, Jak si Užít Dovolenou

Mám pár tajných tipů, jak si užít dovolenou. A protože vás mám moc ráda, tak vám je prozradím :) a nezapomeňte mi napsat, jestli máte nějaké další vy! Tak hurá na to!


Jeďte na vlastní pěst. Pro někoho to bude možná silné kafe, ale je to vážně nejlepší. Kupte si zvlášť výhodnou letenku a ubytování třeba přes booking. Nejenže podstatně ušetříte, ale s největší pravděpodobností najdete i hotel/apartmán, který bude přesně podle vašich představ za zlomek ceny od cestovek. My jsme si letos na Krétě našli originálně řešený apartmán v tradičním krétském stylu(kuk), který obklopovala úžasná zahrada, měli jsme dostatek soukromí a pohodlí, které by nám třeba na hotelu chybělo... A navíc, je to mnohem větší dobrodružství!!! Protože třeba nevíte, jak přesně se dostanete z letiště do hotelu a kde ten hotel je (tak jasně že máte google maps :) ale je to zábavnější, než když vás delegátka vodí všude za ručičku, žejo.





Neřešte vzhled. Nevím, jestli to jde s věkem (asi jo, takže to všichni poznáte), ale čím jsem starší, tím víc je mi fuk, co si o mě ostatní myslí. Takže když mám na pláži zrovna tlustý den, tak se z toho nehroutím a nesedím zabalená v tričku pod slunečníkem. Prostě na to kašlu. Ve většině případů na tom budete pořád líp než spálená kolegyně odvedle (mažeme jo?) Nevím jak vy, ale moje vlasy u moře rozhodně nevypadají jako z časáku. Mám na mysli sexy plážové vlny zpevněné slanou vodou (nechtěli byste vidět ten dred-klobouk to jistí!!! :D Outfity si sice vždycky naplánuji, ale nakonec mě nějaké módění v tom vedru přejde, hodím na sebe šortky, tílko a jde se... Jak to máte vy?


Vyberte si správný termín. My jsme si oblíbili jezdit o něco dřív, než začne hlavní sezóna. Počasí už bývá krásné, nehrozí, že po deseti minutách na sluníčku padnete na úžeh a hlavně se vyhnete davům turistů. Pláže budou jenom vaše a místní obchodníci se o vás poperou, na vykopávkách nebudete zakopávat o japonce a užijete si spoustu věcí za poloviční cenu.

Půjčte si dopravní prostředek. Co ušetříte na letence, vražte do skůtru/čtyřkolky/auta. Já preferuji trávit dovolenou částečně u vody a částečně cestováním. Jak jinak doopravdy poznat dané místo, než ho projezdit? Najít tu nejlepší pláž se vám sice může podařit až předposlední den dovolené, ale pořád lepší než se brodit odpadky/lidmi na místní městské pláži nebo si sedřít nohy tůrou po vlastních do vedlejší vesnice. Udělejte si to hezký a pohodlný. No ne?

Jeďte alespoň na dva týdny. Tohle vám sice doporučí každý druhý časopis, ale v tomhle mají pravdu. Pokud můžete, jeďte na měsíc. My jsme byli letos na Krétě 16 dní a řekla bych, že to bylo akorát. Za týden nic nestihnete: pořádně se opálit/ochutnat všechny chobotnice/přibrat tři kila. Fakt!


Jezte venku. Jednou jedinkrát jsem zažila all inclusive a už nikdy víc. Jako je pravda, že tam také najdete místní speciality, ale zase přijdete o ten adrenalin z místních restaurací! Ochutnávejte místní speciality, byť jste se zařekli, že tu potvoru z móře vytaženou do huby nedáte- překonejte se (já letos ujížděla na vinných listech s rýží- a jaký jsem k nim měla původně odpor!) Protože je jasné, že vám nebude chutnat všude, ale také můžete najít hotový poklad! Ty nejlepší restaurace v letoviscích nemají naháněče, většinou vypadají nenápadně/tak trochu jinak a úplně nejlepší je, když vám je doporučí někdo z místních (ovšem na recepční nespoléhejte :) tím se dostáváme k dalšímu bodu.

Seznamte se s místňáky. Ať už to bude barman z vašeho oblíbeného baru nebo sympatická dvojka z pláže (bacha ať se nezamilujete :). Od místňáku se totiž dozvíte nejlepší tipy na pláže, kluby, restaurace a když budete mít štěstí, tak vás třeba po zavíračce pohostí toustem od mamky (ověřeno po pěti tequilách :)


Nenechte si zkazit náladu, když vás okradou. Tak teď nemyslím, když vám někdo šlohne peněženku, je jasné, že na takové věci si dáváme majzla. Ale dost často se vám to může třeba stát v půjčovně aut. Nemá cenu se nechat nalákat na výhodnou cenu, když všichni okolo mají mnohem vyšší. Většinou je v tom nějaký háček (ne není to rodina samaritánů). Jo a jestli si budete třeba půjčovat skůtr, tak nikdy na celou dobu pobytu. Pěkně tři dny, pak přijet, že chcete další tři dny a jestli by nebyla nějaká sleva. Si pište, že jí dostanete :) a velkou.

Pište si deník. Kupte si v místním obchůdku bloček a každý den si napište co jste zažili. Stačí pár vět a zážitky, které se vám nejvíc líbily. Až to za rok najdete, tak se potrháte smíchy :)))











Přivezte si suvenýr, který budete používat. Je pravděpodobné, že nějaký ten nejkrásnější kamínek z pláže vám omylem zůstane v kapse (a kdyby větší množství, tak vždycky do odbaveného kufru, jinak vám to zabaví u kontroly). Mám na mysli cokoliv, co často využijete doma (né sošky vážně nevyužijete a stejně se vám na ně bude akorát prášit). My si vozili vždycky nějaké mističky, ale letos jsem řekla stop, protože už jich máme asi sto :) Tak jsme si vybrali vařečku z olivového dřeva a to si pište, že vždycky když tu věc použijete, tak si vzpomenete odkud je. A nejlepší způsob, jak si užít dovolenou je ten, že si jí budete zpětně pořád připomínat. Co si vozíte vy?

Máte vy sami nějaký tajný tip pro dovolenkáře? Dejte vědět do komentářů!


6 komentářů:

  1. souhlasím do puntíku :)) taky máme rádi Krétu a jezdíme aspon na 15 dní

    OdpovědětVymazat
  2. Se vším souhlas, jenom to auto se nám furt vyhýbá, neb drahý manžel autíčka nerad a dělá se mu z nich blbě. Takže to řešíme vlakama a busama, což neni špatný, ale auto to prostě neni. S tím se dostanete všude.
    A to, o těch restauracích, pod to bych se podepsala dvakrát, protože nejlíp vaří vždycky tam, kde nejsou turisti a kde vás místní skenujou pohledama, abyste si s nima pak docela pěkně ke konci pokecali :).

    OdpovědětVymazat
  3. To je krásně sepsané a akorát se mi to hodí, z pár dní odlítáme na dovču :) Jednou bych také ráda odjela na vlastní pěst, ale mám z toho tak trochu strach. A tlustý dny jsou pro mě nejhorší, ty teda prožívám hodně :( :D. Jinak já žádná vepsaná pravidla nemám, ale snažím si to vždy na maximum užít.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Presne tak :)) Ja som ani raz nebola v hoteli, ani raz sme nesli cez cestovku a stale sme mali auto :P Vacsinou je a nasa dovolenka ciastocny alebo uplny roadtrip a objavovanie miestnych specialit je jedna z najdolezitejsich sucasti :))

    OdpovědětVymazat
  5. :D já si z islandu přivezla kovovej otvírák na piva a víno...tak myslim, že ho využiju=)

    nejsem typickej dovolenkář, téměř všude jezdim bez cestovky, i když si občas říkam, jesli mi to za ty nervy stojí:D ale jasný, že stojí...neplatí ale, že vždycky vám letenka + ubytování samostatně vyjde levněji, nabídky cestovek jdou občas na minimum

    ráda bych jezdila na víc dnů, ale to bych měla jen jednu/dvě dovolené ročně, a to mi prostě nestačí=), takže radši jezdím na mín dní na víc míst...a vracím se většinou pěkně uhnaná, ale spokojená:D

    OdpovědětVymazat